5 dobrych powodów, by wybrać się do muzeum

Muzeum jest tylko dla pasjonatów. Zanudzę się na śmierć. Mam lepsze pomysły na spędzenie wolnego weekendu. Szkoda mi pieniędzy. Jest pewnie jeszcze trylion innych powodów,dla których rezygnujesz ze sztuki, która jest na wyciągnięcie ręki. Dziś postaram się Ci pokazać, że warto to zmienić 😉

DSCN0759

5 dobrych powodów, by nareszcie wybrać się do muzeum

  1. Ekonomiczny – jeżeli jesteś obywatelem UE i masz mniej niż 26 lat, wstęp do muzeów narodowych masz zupełnie za darmo. Listę wszystkich miejsc, które możesz odwiedzić gratisowo będąc w Paryżu zamieściłam tu. Wiele placówek oferuje również darmowy wstęp w pierwszą niedzielę miesiąca. Dlaczego więc nie skorzystać z okazji i zaoszczędzić przy tym np. na wyjście do kina? (Wg taryfy normalnej bilet do Luwru kosztuje 15 euro).

    wallet-637042_960_720.jpg
    Źródło: Internet
  2. Społeczny – przyjaciele wpadają do Ciebie z wizytą, przy okazji chętnie wybiorą się do muzeum w Twoim mieście. Ty wcielasz się w rolę przewodnika i towarzysza wycieczki zarazem. Dobrze się bawicie, dzielicie wrażeniami i tym samym zacieśniacie wiążące was relacje.DSCN0758.JPG
  3. Zdrowotny – męczy Cię pozimowa depresja ? Brakuje Ci energii? Wybierz się do muzeum! Po pierwsze, muzeum zazwyczaj znajduje się w ogromnym gmachu i trzeba trochę podreptać żeby zobaczyć wszystkie ekspozycje. Ruch dobrze Ci zrobi. Po drugie, bogactwo i różnorodność mieniących się barw i kształtów pozostawi niesamowite wrażenia estetyczne. Istny balsam na Twoje zmęczone szarością oczy.

    DSCN0767.JPG
    Wnętrze Luwru
  4. Badawczy – tyle się już nasłuchałeś o wielkich dziełach sztuki. Od podstawówki każą Ci się rozpływać nad delikatnością Wenus z Milo,czy Nike z Samotraki. Może pora na to, by zweryfikować rzeczywistość i na własne oczy przekonać się, ile piękna tkwi w kunszcie hellenistycznych artystów.

  5. Rozwojowy – kto wie, czy za rogiem nie czeka na Ciebie inspiracja? Być może zachwycą Cię dzieła renesansowych mistrzów i sam zaczniesz tworzyć, odkryjesz nowe hobby? Jedno jest pewne, nie przekonasz się, jeśli nie spróbujesz.

    DSCN0773
    Mona Lisa

     

9 Replies to “5 dobrych powodów, by wybrać się do muzeum”

  1. Ciekawy wpis! Masz może jakieś ulubione paryskie muzeum? Moim faworytem jest chyba Orsay ze względu na impresjonistów, których uwielbiam, przepiękny budynek i odpowiednią wielkość. Wizytę w Luwrze odwlekałam przez kilka lat właśnie z uwagi na jego przytłaczające rozmiary (niekoniecznie miałam ochotę zamykać się w muzeum na cały dzień 😉 ), ale jak tam w końcu poszłam, to muzeum zrobiło na mnie duże wrażenie i od razu pożałowałam, że nie wybrałam się tam wcześniej!

    Polubienie

  2. Bardzo mądry wpis 🙂 W dzisiejszych czasach, gdzie króluje internet i media, ludzie zapominają o takich rozrywkach jak spacer po muzeum, teatr, czy filharmonia, a co za tym idzie nie mają nawet pojęcia, jak ogromną część kulturalnego wychowania tracą.
    Pozdrawiam,
    M.

    Polubione przez 1 osoba

  3. Lubię muzea pod warunkiem, że są naprawdę ciekawe, a informacje są konkretnie przedstawione 🙂 Byłam kiedyś w Paryżu, ale krótko i do żadnego muzeum wtedy nie zajrzałam..jakie byś mi mogła polecić jako takie paryskie ‚must see’?

    Polubienie

    1. Musée d’Orsay, mój numer jeden. Jeśli masz więcej czasu, koniecznie wybierz się też do Luwru. Wenus z Milo, Nike z Samotraki, czy też słynna Mona Lisa to dzieła, które trzeba zobaczyć. Poza tym sam budynek robi wrażenie. Jeśli nie masz jeszcze 26 lat, nie płacisz za bilet, co też jest dużym plusem 🙂 Pozdrawiam.

      Polubienie

Skomentuj

